Munqith ibn Mahmood As-Saqqar

هل بشر الكتاب المقدس بمحمد صلى الله عليه وسلم ؟ ( إنجليزي )

هل بشر الكتاب المقدس بمحمد صلى الله عليه وسلم ؟ : يقول الله تعالى في كتابه الكريم { وإذ قال عيسى بن مريم يا بني إسرائيل إني رسول الله إليكم مصدقا لما بين يدي من التوراة ومبشرا برسول يأتي من بعدى اسمه أحمد }. الصف:6 والنبي محمد - صلى الله عليه وسلم - هو النبي الوحيد الذي أرسل بعد عيسى - عليه السلام -، ولا يعترف النصارى بأن هناك نبي أتى من ...

Munqith ibn Mahmood As-Saqqar

The Promised Prophet of the Bible

The Promised Prophet of the Bible

هل العهد الجديد كلمة الله؟ ( إنجليزي )

هذا الكتاب يهدف إلى تفنيد زعم من ينسبون العهد الجديد لله عز وجل وذلك من خلال بعص الفصول التالية: إبطال نسبة الإنجيل والرسائل الإنجيلية للحواريين، المصادر الوثنية القديمة للعهد الجديد، إنجيل المسيح، توثيق العهد الجديد، أخطاء الإنجيل، تبديلات في العهد الجديد، تناقضات في الإنجيل، الآثار الأخلاقية والتشريعية للعهد الجديد.

Munqith ibn Mahmood As-Saqqar

Abu Adham Osama Omara

http://www.saaid.net - Saaid Al Fawaed Website

Is the New Testament God’s word?

This book is aims to prove that the New Testament is not God’s Word through some chapters as: nullifying the attribution of the Gospels and Epistles to the disciples, ancient pagan sources of the New Testament, the Gospel of Christ (PBUH), the documentation and the canonism of the New Testament, the Gospels’ errors, alterations in the New Testament, the contradictions of the Gospels, the legislative and the ethical impact of the New Testament.

هل العهد القديم كلمة الله؟ ( إنجليزي )

هل العهد القديم كلمة الله؟ : مازال الصادقون في كل عصر وجيل يبحثون عن الهدى والنور، وقد أرسل الله رسله، حاملين للهدى والبينات والنور، ثم جاء القرآن الكريم، الكتاب الخاتم أيضاً للدلالة على النور والهدى، إلا أن كتب الله المنزلة على الأنبياء السابقين فُقدت بسبب ظروف كتابتها وطريقة حفظها، وتعرضت للتحريف والضياع، فضلّ البشر وتاهوا ...

Munqith ibn Mahmood As-Saqqar

Muhammad AbdulRaoof

IS THE OLD TESTAMENT GOD’S WORD?

A look at what Judeo-Christian scholars say about the authenticity and preservation of the Old Testament.

هـل افتـدانا المسيح على الصليب؟ ( إنجليزي )

هل افتدانا المسيح على الصليب؟: في هذه الرسالة نطرح سؤالين هامين، أحدهما تاريخي، والآخر عقدي، أولهما: هل صلب المسيح - عليه السلام - كما تذكر الأناجيل، وكما تجمع الفرق النصرانية المعاصرة؟ والسؤال الثاني، وهو متعلق بالسؤال الأول، ونطرحه جدلاً - إن قلنا بصلب المسيح - : فهل كان صلبه فداء لنا وللبشرية؟ وتثور تبعاً لهذا السؤال أسئلة ...

Munqith ibn Mahmood As-Saqqar

Muhammad AbdulRaoof

WAS JESUS CRUCIFIED FOR OUR ATONEMENT?

How did the Quran Narrated the stories of the messengers and prophets from Adam to Muhammad, and the Quran had explained in detail the story of Jesus peace up on them.

الله جل جلاله، واحد أم ثلاثة؟ ( إنجليزي )

الله جل جلاله، واحد أم ثلاثة؟: في هذه الرسالة إجابة على هذه الأسئلة: المسيح - عليه السلام - رسول أم إله؟ وهل الله واحد أم ثالوث؟. الإجابة مستمدة من الكتاب المقدس بعهديه - القديم والجديد -، مع ذكر بعض أقوال رجالات الكنيسة وأحرار الفكر من الغربيين.

Munqith ibn Mahmood As-Saqqar

Muhammad AbdulRaoof

IS ALLAH (S.W) ONE OR THREE?

Allah is above the seven heavens far from His creation but with them wherever they are cognizant of them, their deeds and hearts. This is explained through given evidences from Quran and sunnah. Allah rose above the throne which contradicts the void creed of the Ash'arites and those agree with them that Allah is everywhere by His self.

تعرف على الإسلام ( إنجليزي )

تعرف على الإسلام: هذا الكتاب دعوة للتأمل في تعاليم الإسلام، مع كشف حقيقة ما يُردِّده البعض عن اتهام للإسلام بالإرهاب والحض على الكراهية، وبأنه ظلم المرأة وعطل طاقتها، وغير ذلك من الطعون على الإسلام.

Munqith ibn Mahmood As-Saqqar

Muhammad AbdulRaoof

Become acquainted with Islam

Become Acquainted With Islam: It is necessary, before explaining the facts and the pillars of Islam, to elaborate and understand the meaning of the name Islam. The word Islam has many meanings. It means submission, safety, and peace. In this study, when we mention the word Islam, it means the religion that Allah (S.W) revealed to His Prophet Mohammad (PBUH). because it concludes a total submission to Him (S.W) only, obedience to His rules, and following His commandments.